KVALITA DOBRA / QUALITY OF GOODNESS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Skupina hledačů Pravdy. / Group of seekers for The Truth.
 
PortálPříjemLatest imagesHledatRegistracePřihlášení

 

 Suhotra Svámí: Intelligent design - revoluce proti Darwinově evoluční teorii

Goto down 
AutorZpráva
द्वैपायन दास
Admin
Admin
द्वैपायन दास


Poèet pøíspìvkù : 182
Join date : 15. 12. 11
Age : 30
Location : Praha / Prague

Suhotra Svámí: Intelligent design - revoluce proti Darwinově evoluční teorii Empty
PříspěvekPředmět: Suhotra Svámí: Intelligent design - revoluce proti Darwinově evoluční teorii   Suhotra Svámí: Intelligent design - revoluce proti Darwinově evoluční teorii I_icon_minitime19.02.12 9:54

Část 1:
Na straně 155 amerického časopisu Wired začíná článek o nedávné výzvě proti Darwinově evoluční
teorii: IDM neboli Intelligent design movement. Charakter článku je čistě pro-evoluční a jeho autorem je
Evan Ratliff. Článek nenechává čtenáře na pochybách o tom, že by evolucionisté byli nějak nešťastní
nebo že by se obávali ID. Je zde jeden sloupek, který je věnován George Gilderovi - "technogeek
guruovi" a vůdci Odhalovacího institutu (Discovery Institute), který propaguje ID. Uvádím zde slova
George Gildera (báječná věc!):
Naše gymnázia patří mezi nejhůře placené umělce za dolar ve světě - zvláště v matematice a ve vědě. V
hodinách biologie se obhajuje proti-průmyslová propaganda v rámci globálního nadšení a vliv DDT na
na skořápky vajíček orlů a mezitím nám vyprávějí příběhy o náhodném vývoji od prvotní polévky po
Britney Spears. Učitelé popírají, že evoluce má nějaký plán a záměr a vytvářejí materialistické pověry,
které popírají samy sebe. Tímto také nepřímo popírají, že jejich vlastní myšlení bylo také vytvořeno s
určitým záměrem a díky nějakému plánu.
Darwinistické materialistické paradigma však nyní stojí na pokraji stejné revoluce, před kterou byla
postavena newtnovská fyzika před sto lety. Stejně jako fyzici zjistili, že atom není částicí hmoty, za
kterou ho Newton považoval, ale záhadná kvantová oblast, která je dostupná pouze skrze matematiku,
stejně tak biologové přicházejí k závěru, že buňka není jen hrouda protoplazmy, jak tomu věřil Charles
Darwin. Je to komplexní informace - zpracovávací stroj, který se skládá z desítek tisíc proteinů
uspořádaných nádherným způsobem podle složitých algoritmů komunikace a syntézy. Lidské tělo
obsahuje přibližně 60 triliónů buněk. Každá z těchto buněk uchovává informaci v kódech DNA,
zpracovává je a replikuje je do třech různých podob RNA a tisíce podpůrných enzymů a rovnoměrně
zásobuje systém energií a utěsňuje ji do polopropustných phopholipidových membrán. Je to proces,
který je podřízen matematické teorii informace, která ukazuje, že dokonce mutace, které probíhají v
buňkách gigahertzovou rychlostí Pentia 4 a jsou tříděny rychlostí vyhledávače Google, nemohou
vytvořit tak složitou vláknitou strukturu a funkci lidské bytosti za tak krátký čas. Přirozený výběr by se
měl vyučovat pro svoji důležitost v oblasti přizpůsobování druhů, avšak Darwinistický materialismus je
trapnou karikaturou moderní vědy.
Jaká je alternativa? Intelligent design alespoň klade správné otázky. Ve světě vědy je však tato
alternativa stále považována za nedostačující vůči nekompromisním teoriím o lidském vědomí nebo
velkému třesku. Teorie inteligentního designu začíná tím, že uznává, že všude v přírodě je přítomna
hierarchická informace, která předchází svému ztělesnění - myšlenka předchází hmatatelné skutečnosti.
Jedná se o opačné pojetí vůči tomu, že svět mysli, včetně samotné vědy, náhodně vybublal z prapůvodní
polévky a inspiroval k vytvoření všech redukcionistických zbytečností dvacátého století od Marxova
tupého materialismu k zastavení ekologické paniky, včetně Malthusiánského strachu před přelidněním.
V hodinách biologie naši studenti nejsou z velké části vzděláváni o matematických faktech vědy 21.
století; místo toho jsou nasáváni útěchami víry, která se zakládá na zavedených materialistických
mýtech 19. století.

Část 2:
Existují dvě knihy, jejichž autorem je William A.
Dembski, matematik, autor a vůdce Odhalovacího institutu (The Discovery Institute).
Jedna kniha se jmenuje Revoluční návrh – Odpovědi na drsné otázky kolem Inteligentního
designu (2004) (The Design Revolution - Answering the Toughest Questions About Intelligent
Design). Jejím autorem je Dembski. Druhá se jmenuje Nezvyklá neshoda – Intelektuálové,
kteří zjistili, že Darwinismus není přesvědčivý (2004) (Uncommon Dissent-Intellectuals Who
Find Darwinism Unconvincing), kterou Dembski editoval a napsal k ní předmluvu.
Zběžně jsem si obě knihy prolistoval a včera jsem si vzal do ruky časopis Wired, o kterém
jsem se již zmínil (nazval jsem ho vědeckým časopisem, ale přesnější označení je vědeckopopulární
časopis o počítačích). Jak již víte z předchozího článku, v říjnovém čísle časopisu
Wired vyšel zajímavý článek o ID s názvem „Spiknutí za účelem zabití evoluce“ (The Plot to
Kill Evolution), není to bez předsudků. Nadpis článku hlásá „NĚKTEŘÍ POPÍRAJÍ
HOLOCAUST, ALE V HODINÁCH DĚJEPISU O TOM NEUČÍME.“ To je způsob jakým
evolucionisté kritizují nedávný vpád IDM do některých amerických škol. Strategie IDM je, že
chtějí prosadit fakt, že Darwin nevěděl nic o úžasné složitosti mikroskopických struktur
buněčných tkání a dále argumentují, že je proto načase, aby školy také vyučovaly ID, protože
to vyplňuje tuto mezeru. Evolucionisté jsou podle názoru IDM naprogramováni svou vlastní
teorií, aby ignorovali a smetli ohremné množství důkazů, které naznačují, že zde existuje vyšší
design na úrovni buněk. Evolucionisté naoplátku přirovnávají IDM k osobám, které popírají
holocaust, k lidem, kteří nevěří, že Nacisté ve druhé světové válce vyvraždili šest miliónů Židů.
Potrhlým, krátkozrakým způsobem nyní IDM vyvrací evoluci. Evolucionisté se hájí tím, že
nikdo v hodinách dějepisu neučí, že „někteří lidé říkají, že šest miliónů lidí nezahynulo v
koncentračních táborech.“ Proč by v hodinách biologie měli studenti poslouchat, že evoluce
možná není pravdivá?
Odpověď na tuto otázku je docela jednoduchá, ale evolucionistům to nedochází. Lidé, kteří
sedí v komisích a vytvářejí školní osnovy, nejsou přesvědčeni Darwinovými argumenty, že
případ evoluce je otevřený a stejně tak uzavřený jako případ Holocaustu. Vlastní dogmatismus
evolucionistů, kdy za každým zpochybněním Darwina vidí hrozbu fundamentálního
náboženství, jejich případu nenapomáhá.
Kniha Nezvyklá neshoda (Uncommon Dissent) zavádí čtenáře doprostřed této ohnivé bitky.
Dozvídáme se, že evolucionista Daniel Dennet, autor Darwinovy nebezpečné myšlenky
(Darwin\'s Dangerous Idea) se těší na den, kdy budou všichni věřící uzavřeni do ZOO pro
zábavu „normálních“ (čti: ateistických) lidí. Profesor William Provine z Cornellovy univerzity
vede kampaň, aby ukázal veřejnosti, že je nejvyšší čas vybrat si mezi Darwinem a Bohem
(neboli vědou a pověrami). A jestliže si veřejnost zvolí Darwina, potom musí alespoň přijmout,
že neexistuje žádná svobodná vůle ani objektivní morálka.
IDM se snaží odlišit od Vědy o Stvoření, anti-evolučního hnutí, které se snaží vědeckými
metodami dokázat literární biblický popis stvoření. Zastánci IDM se naopak nesnaží
argumentovat na základě písem. Snaží se ukázat inteligentní design na příkladech z přírody,
zvláště na základních úrovních, kde ortodoxní Darwinisté tvrdí, že méně rozvinuté věci musí
být jednodušší. Zastánci IDM neargumentují, že důkaz pro inteligentní design musí znamenat,
že existuje Bůh. Je však zjevné, že studenti, kteří se učí vidět design v přírodě,
pravděpodobně k tomuto závěru přijdou.
To je důvod, proč evolucionisté cítí z IDM takové ohrožení. Říkají, že školy by měly učit
skutečnou vědu... tím však mají na mysli, že ve skutečné vědě není vůbec místo pro Boha.
Legrační na tom je, jak vysvětluje Dembski v Revolučním Designu, že dokonce někteří
křesťanští teologové se staví proti IDM. Jedná se o teology, kteří přizpůsobili evoluci víře v
Boha. Jejich Bůh je však obnažená deistická verze Boha, který nemá absolutně nic do činění s
tímto světem, kromě toho, že ho uvedl na počátku do pohybu.
Evolucionisté vysvětlují, že představitelé IDM zamlčují Boha a považují to za vychytralou
strategii (osobně jsem přesvědčen, že to tak opravdu je). Je to všechno PR, zuří Darwinisté:
“když se o vědeckém vzdělání rozhoduje na základě půvabu a divadelního projevu, tak
Odhalovací Institut vítězí.“ (Wired, str. 203).
Když se vrátím zpátky k Scientific American, je zde na str. 24
článek, o kterém si myslím, že vysvětluje skutečný důvod, proč je široká veřejnost stále
skeptická k evoluci a díky tomu otevřená výzvě IDM. Článek má název „Mustangs, Monists a
Meaning“ od Micheala Shermera. Shermer připouští, že se všichni přirozeně rodíme jako
dualisté. (Myslí tím, že přirozeně rozlišujeme mezi „naším tělem“ a „Já“ neboli mezi hmotou a
vědomím). Náboženství je stejně tak dualistické. Věda je však monistická – její snahou je
zredukovat veškeré zkušenosti zpět na konečnou úroveň: hmotu. Shermer píše, že problém je,
že mozek nevnímá sám sebe. Vědomí pochází z mozku, ale protože to mozek neví, myslíme
si, že vědomí se liší od hmoty. Díky tomu je každý v iluzi, náboženství ovládá většinu populace
a způsobuje, že práce vědy se stává mnohem těžší.
Shermerova vědeckost je Mayávadský materialismus. Není to jako buddhistická filozofie. Není
žádný Bůh, žádná duše, pouze hmota (maya). Problém je, že není žádná možnost jak to
poznat přímo, protože kdybychom zkoumali sami sebe pouze jako hmotu, byli bychom zbaveni
vědomí. Byla by to zkušenost z prázdnoty, nebo vůbec žádná zkušenost. Shermer doufá, že
věda brzy vygeneruje vědomí ze silikonových čipů. Toto bude nepřímým důkazem, že jsme
pouze hmota.
Když to vememe v úvahu, více se nám objasní, proč se evolucionisté nezajímají o důkaz, který
nabízí IDM, že život je navržen. Představa návrhu je pouhým přeludem, který pochází z
vědomí. Zastánci IDM pouze interpretují svoji vlastní máyu do přírody, která je slepá,
nevědomá a která funguje náhodou a ne podle plánu.
No, Mike, materialističtí vědci také používají vědomí a inteligenci k obhájení toho, že konečná
realita je nevědomá a neinteligentní. Proto tvůj názor vyvrací sám sebe, jak poukázal George
Gilder (citováno v předchozí části o IDM). Shermer nabízí zárodek odpovědi.
Jestliže toto je všechno, co existuje, potom každý okamžik, každý vztah a každá osoba má
význam a nabývá ještě většího významu jestliže není žádný zítřek, než to, že je.
Mike, je to strašně mystické! Říkáš, že díky tomu, že náš život je tak kraťoučký a dočasný,
stává se reálnější než kdyby byl věčný. Když dále zvážíme důsledek tvých slov, naznačuješ,
že když uznáme sebe za neživé, nevědomé kusy nevědomosti, potom naše poznání (resp.
věda) bude mít větší význam a hodnotu než kdybychom byli nehmotnými bytostmi z čistého
vědomí...
Návrat nahoru Goto down
https://quality-of-goodness.forumczech.com
 
Suhotra Svámí: Intelligent design - revoluce proti Darwinově evoluční teorii
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1
 Similar topics
-
» Suhotra Svámí: Inkarnace Manuů (ŠB 2.7.20-21) (23.5.1992)
» Suhotra Svámí: Problematika sebezájmu a svobody (SB 4.24.74) (28.6.1997)
» Suhotra Svámí: Májávádská filozofie je iluze (SB 3.10.15-17) (6.10.1994)
» Suhotra Svámí: Démoni - Darwin, Freud, Marx (ŠB 4.4.10) (16.7.1995)
» Suhotra Svámí: Největším požehnáním je společnost oddaných (SB 3.5.1) (2.4.1993)

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
KVALITA DOBRA / QUALITY OF GOODNESS :: Databáze / Database :: Přednášky (textové) / Lectures (text)-
Přejdi na: